Svar på fråga/kommentar

Publicerat: 2010-11-19 / 17:51:43 / Kategoriserat i: Kärleks frågor - frågor & svar

Ska svara på en kommentar/fråga:

samara
om överlycklig!:
hej!
jag har ett problem, jag ser att ni verkar vara lite äldre än mig, jag är 14 år och jag är jätte kär i en kille som är ifrån egypten, jag är ifrån irak! Men mina föräldrar är kristna och killen är muslim, shia! Vad ska jag göra?! Kan du berätta det du vet om islam och så, vad jag måste göra för att hans föräldrar ska acceptera mig?! Hjälp mig snälla. Kram Samara

Svar: Hej Samara! Jag ska försöka svara på din kommentar så gott jag kan. Alla muslimer är inte troende, sen är det inte heller alla muslimer som får vara tillsammans med en kristen. Det är olika. Det beror på hur troende hans föräldrar är och om han får vara tillsammns med en kristen. Får han inte det, så är det inte så mycket att göra åt det. Muslimska föräldrar är ganska hårda när det kommer till sånt! Men du kan ju alltid försöka prata vuxet med hans föräldrar och förklara lite om din kärlek för honom, sen får du höra på vad dom har att säga. Jag ska gå rakt på sak för att göra det lite enklare, går dom till moskèn och ber, så blir säkert ett nej men det behöver inte vara så. Min pappa var muslim men inte troende och jag fick göra vad jag precis vad jag ville, vara med en kristen eller muslim, det var helt upp till mig. Hoppas detta hjälpte dig lite. Kramar Angiie, en kristen Egyptier.



Ta inget härifrån som tillhör oss utan att fråga först!
Vill du låna något? Fråga oss FÖRST.
Säger vi ja, så vill vi att du skriver på din blogg, hemsida
eller vad du nu ska använda den på att du fått låna bilden, citatet eller texten av oss.


Läs detta innan du kommenterar:

• Alla kommentarer granskas innan vi publicerar dom.
• Vi accepterar ingen reklam, varken frågestund eller tävlingar.
• Vi lägger endast till det bloggar på bloglovin' som vi finner intressanta.
• Väljer du att vara anonym, lämna din mail/msn.
• Du är aldrig anonym, din ip-adress loggas.
• Allt är copyrightskyddat, allt matrial som blir stulet, anmäls.

Har du överseende för detta, så är det bara att kommentera på.



Ditt namn:
Är du ofta och hälsar på?

E-postadress/MSN: (Bara jag som kan se den)


Din bloggadress:


Skriv det du vill ha sagt:

Trackback