burka, hijab eller slöja?

Publicerat: 2011-03-18 / 16:43:41 / Kategoriserat i:



Något att tänka på.

Döm inte andra efter religion, var den har på sig eller hur den ser ut!


Alla är människor. Dom andas. Dom äter. Dom pratar. Dom lever. Dom uttrycker känslor på precis samma sätt! Det är bara en skam att döma andra efter hur den klär sig eller vad den har för religion. Alla bär inte slöja, burka eller hijab för att den är tvungen till att bära den, utan för att just den person har viljan att bära den.

Sen finns det ju såna som ÄR tvungna att bära den mot sin vilja men alla som har fått för sig att alla är så, är trångsynta och behöver bara lära sig lite mer om Islam och muslimer överhuvudtaget.

Som jag sagt tidigare, var min pappa muslim (jag är kristen) och jag behövde ALDRIG bära slöja eller något liknande. Hade han bett mig att ta på mig en slöja, visst, fine! Jag hade tagit på mig den med stolthet. Att bära slölja är enligt mig, något som är vackert och därför ska den bäras med stolthet.


Att förnedra andra människor är det äckligaste som finns. Vare sig du är svart, vit eller gul så är du precis lika mycket värd som alla andra. Om du bär burka, hijab eller slöja så är det lika mycket värd som alla andra!


/ Angiie Khiry Menna El Gahly


Ta inget härifrån som tillhör oss utan att fråga först!
Vill du låna något? Fråga oss FÖRST.
Säger vi ja, så vill vi att du skriver på din blogg, hemsida
eller vad du nu ska använda den på att du fått låna bilden, citatet eller texten av oss.


Läs detta innan du kommenterar:

• Alla kommentarer granskas innan vi publicerar dom.
• Vi accepterar ingen reklam, varken frågestund eller tävlingar.
• Vi lägger endast till det bloggar på bloglovin' som vi finner intressanta.
• Väljer du att vara anonym, lämna din mail/msn.
• Du är aldrig anonym, din ip-adress loggas.
• Allt är copyrightskyddat, allt matrial som blir stulet, anmäls.

Har du överseende för detta, så är det bara att kommentera på.



Ditt namn:
Är du ofta och hälsar på?

E-postadress/MSN: (Bara jag som kan se den)


Din bloggadress:


Skriv det du vill ha sagt:

Trackback