Kaos i Egypten - Kairo, Alexandria och Suez

Publicerat: 2011-01-28 / 20:30:44 / Kategoriserat i:
Ni har väl sett på nyheterna? För er som inte vet, så är det riktig kaos i Egypten, bland annat i Kairo, Alexandria och Suez. Dom vill att deras president, Hosni Mubarak ska avgå. Dom kämpar nu eller ska vi säga demostrerar för jämnlikhet och frihet. Just nu skriker dom Hurriya! Hurriya! Hurriya! - Freedom! Freedom! Freedom! i Egypten. Det är galet, helt galet! Tusentals människor har skadats och kaoset fortsätter! Poliser och armèn är där men dom fixar det inte!

Oron inom mig växer som en klump i min mage, jag är orolig för mina kusiner där nere och dom bor mitt i allt, min farbror bor också mitt i smeten.

Alla egyptier är inställda på att Hosni Mubarak ska avgå, det är 4 dagen idag, mitt i smeten. Låt oss hoppas (vi egyptier iallafall) att han avgår. Det är för mycket att skriva om vad som har hänt, så det är bättre att ni läser. Allt som händer och har hänt kan ni läsa om här.

Bilder är lånade från Al Jazeera's hemsida, en arabisk kanal. http://english.aljazeera.net.



/ Angiie Khiry El Gahly


Ta inget härifrån som tillhör oss utan att fråga först!
Vill du låna något? Fråga oss FÖRST.
Säger vi ja, så vill vi att du skriver på din blogg, hemsida
eller vad du nu ska använda den på att du fått låna bilden, citatet eller texten av oss.


Läs detta innan du kommenterar:

• Alla kommentarer granskas innan vi publicerar dom.
• Vi accepterar ingen reklam, varken frågestund eller tävlingar.
• Vi lägger endast till det bloggar på bloglovin' som vi finner intressanta.
• Väljer du att vara anonym, lämna din mail/msn.
• Du är aldrig anonym, din ip-adress loggas.
• Allt är copyrightskyddat, allt matrial som blir stulet, anmäls.

Har du överseende för detta, så är det bara att kommentera på.



Ditt namn:
Är du ofta och hälsar på?

E-postadress/MSN: (Bara jag som kan se den)


Din bloggadress:


Skriv det du vill ha sagt:

Trackback